Fragment de biografie (auto sau nu)


Mi-a bătut nu în uşă ci
sub sânul drept
nu cu degetul ci
cu o gâlmă rotundă fierbinte şi tare
trei zile înainte de Crăciun
mi-a arătat că nu-i virtuală
nu-i un cuvânt printre altele în vocabular
se sprijină doar cu vârful piciorului
99,99% e în afara lui
nu are casă numai masă
din belşug
pe noi

Am întâlnit-o aievea m-a privit
de pe celălalt trotuar
lingându-şi buzele botul botoxul rujul
purpuriu
de orhidee carnivoră
m-a privit şi a râs
sigură pe ea
pe lungimea braţului ei
pedepsitor mângâietor nocturn diurn
am încercat să fug a traversat
fără să se grăbească sigură
pe puterea hipnotică a ochilor ei
pe ghearele îndelung exersate

A fost cel mai ciudat Crăciun
chudo
cu răsuflarea ei în spate
şi punctul aşteptând
aşteptându-mă

Am râs mult atunci
şi eu
să le acord un răgaz
am glumit am cheltuit
c-un soi de exasperare sinucigaşă
îmbrăcată în rochie vărgată
(zăbrele negre pe un fond solar)

… şi apele au curs ca-ntotdeauna
firesc
la vale
la spital
(în week-end fugeam acasă
mergeam la cinema la teatru sau
hălăduiam prin parcuri
gura cotropise totul
sorbeam înfulecam măcinam înghiţeam
tot
cu ochii cu nasul cu urechile cu pielea
nori frunze flori pisici asfaltul
cald ca trupul tău)

Chudo minunea
incontestabilă şi simplă
fără scădere fără plus
a venit după
cele cinci simţuri şi infinitul
de dincoace de dincolo de ele
talpa
ascultătoare
pusă-naintea celeilalte şi cealaltă
înaintea primei
pe străzi
prin parcuri
prin poieni
pe asfalt prin colb prin iarbă

Acesta e chudo
non-virtualul
strălucitor
fără mutare fără amestecare fără schimbare
întreg în afara vocabularului

Acest articol a fost publicat în literare și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

